vineri, 20 aprilie 2012

Când va fi gata noul aeroport de la Adunaţii Copăceni

     Construcţia Aeroportului Internaţional Bucureşti - Sud ar putea fi finalizată la jumătatea anului 2014 iar investiţia totală este estimată la circa 200 - 220 milioane de euro, a declarat, astăzi, Grigore Răcaru, director de strategie şi dezvoltare al grupului de firme Romstrade.
     Răcaru a anunţat, într-o conferinţă de presă, că în urmă cu două săptămâni compania Infra Group, având ca asociaţi Romstrade şi Blue Air, a semnat un contract de consultanţă financiară cu Lufthansa Consulting pentru proiectul noului aeroport ce va fi construit la 20 de kilometri sud de Capitală. Proiectul a fost demarat de compania Infra Group, care intenţionează să construiască un aeroport privat pe o suprafaţă de peste 255 de hectare la Adunaţii Copăceni, în judeţul Giurgiu.
Potrivit lui Grigore Răcaru, în patru - cinci luni, Infra Group ar putea primi autorizaţia de construcţie de la Primăria Adunaţii Copăceni, astfel că la finele anului în curs ar putea demara construcţia aeroportului. Finalizarea proiectului este prevăzută să aibă loc la 30 de luni de la data obţinerii autorizaţiei de construcţie.

Stadiul proiectului
     La rândul său, primarul localităţii Adunaţii Copăceni, Ion Tache, a precizat că a fost eliberat PUZ-ul, care a fost aprobat şi de Consiliul Judeţean Giurgiu, şi se aşteaptă documentaţia necesară eliberării autorizaţiei de construcţie.
     În ceea ce priveşte investiţia finală, Grigore Răcaru a spus că aceasta a fost estimată la circa 200 - 220 milioane de euro, însă sunt mai multe valori puse pe masă de companiile de proiectare, deci încă nu este cunoscută valoarea finală.
     "Noi gândim ca acest aeroport să fie dezvoltat modular, pe trei sau chiar patru faze. Pe lângă cererea de oferte pentru consultanţă financiară am cerut şi oferte pentru proiectarea respectivului aeroport; cerere de oferte cu direcţie pentru companiile specializate din străinătate. Am avut două faze de preselecţie, pe urmă încă o preselecţie, iar acum suntem în discuţii cu ultimele două companii de renume. Nu vreau să le menţionez acum pentru că suntem încă în negocieri. Faza finală ajunge cam la 200 - 220 milioane de euro", a spus Răcaru.

Prima fază a investițiilor, cel puțin 120 milioane euro
     Directorul de strategie şi dezvoltare al grupului Romstrade a adăugat că investiţiile din prima fază nu au cum să fie sub 120 - 130 milioane de euro.
      "Acum suntem în faza de a construi partea de studiu de fezabilitate, de proiecţie de trafic pe termen scurt, mediu şi lung şi, în funcţie de rezultatele financiare care se vor evidenţia în acest model financiar, vom dimensiona investiţiile sau etapizarea investiţiilor. În orice caz, prima fază a investiţiilor nu va putea fi sub 120 - 130 milioane de euro. În prima fază, aeroportul va avea o singură pistă de 3.200 de metri, orientată est-vest, în baza studiilor de direcţie şi intensitate a vântului. Estimăm o capacitate, în prima fază, de 2 milioane de pasageri care pleacă, anual. De asemenea, estimăm cam 10 mişcări pe oră şi cam între 1.300 şi 1.500 de pasageri în orele de vârf. În urma previziunilor de trafic vom defini capacităţile şi paşii următori pentru construcţia celorlalte faze ale aeroportului", a precizat Răcaru.

Romstrade cumpără terenuri în Adunații Copăceni
     Până în prezent, Romstrade a investit "câteva sute de mii de euro" în achiziţionarea a 300 de hectare de teren la Adunaţii Copăceni, dar şi pentru întocmirea studiilor, obţinerea avizelor şi a documentaţiei. În continuare, compania doreşte să cumpere terenuri în zonă, pentru că un aeroport presupune două categorii de venituri. Există zona de venituri aeroportuare şi cele care sunt în afara aviaţiei, cele care se concentrează pentru a se obţine venit.
     În ceea ce priveşte sursele de finanţare necesare unei astfel de investiţii, Grigore Răcaru a explicat că, după ce se va finaliza modelul financiar, vor fi căutaţi investitori. Împreună cu Lufthansa Consulting vom apropia diferite entităţi financiare pentru a sprijini finanţarea, a afirmat acesta.
     "Din punct de vedere al structurii investiţionale pentru aeroportul respectiv, suntem deschişi la orice structură indiferent că banii vor veni de la instituţii financiare cum ar fi BERD sau BEI sau alte instituţii financiare să zicem cu caracter statal sau comunitar dar şi către alte instrumente financiare sau instituţii financiare precum fonduri de pensii sau de investiţii. Nu neglijăm nici participarea investiţională individuală sau a unor companii care nu sunt implicate în activitatea aeronautică. În general, dorim să păstrăm controlul la pachetul de acţiuni, deci ce este peste 50% putem accepta orice structură", a precizat Răcaru.

Noul aeroport, mai ieftin decât cel din Otopeni sau Cluj
     Referitor la taxele de aeroport, acesta a subliniat că nivelul lor va reieşi din modelul financiar, însă a dat asigurări că va exista flexibilitate, iar operarea pe noul aeroport va fi mai ieftină decât în cazul Otopeni sau Cluj.
     De asemenea, după inaugurarea aeroportului de la Adunaţii Copăceni, compania Blue Air îşi va muta operaţiunile pe acest aeroport, accesul urmând să se facă pe DN5. Probabil, va exista şi o linie de transport în comun fie privată fie dezvoltată de autorităţile locale din Giurgiu sau din Capitală.
     "Cred că la data dării în folosinţă a aeroportului vor exista 1-2 mijloace de transport. Conform studiilor, 60 - 70% din pasagerii companiilor low-cost, cel puţin în cazul Blue Air, sunt originari din est, vest şi sud, deci accesul va fi mai uşor la Adunaţii Copăceni", a subliniat Grigore Răcaru.
      În plus, componenta de taxe la care se adaugă preţul biletului de zbor va fi mult mai mică decât în cazul în care Blue Air ar continua să opereze de pe Otopeni.

Aeroport pentru zboruri pe distanțe scurte și medii
     Noul aeroport va fi unul internaţional, deschis oricărui tip de trafic. Aeroportul din sudul Capitalei va fi proiectat să găzduiască în general aeronave de categoria C, destinate zborurilor pe distanţe scurte şi medii în spaţiul european, dar şi în ţările vecine acestuia. Acestea sunt în general aeronave de tip Boeing B737 şi Airbus A320, cu capacităţi între 120 şi 180 de pasageri, dar va putea accepta şi operarea unor aeronave de capacităţi mai mari, atât de pasageri, cât şi cargo.
     Implementarea proiectului de construire a Aeroportului Bucureşti Sud este derulată de compania Infra Group, înfiinţată la începutul anului 2010, având ca activităţi principale servicii de handling pasageri, rampă şi cargo în cadrul Aeroportului Internaţional Henri Coandă, Aeroportului Internaţional George Enescu-Bacău şi Aeroportului Internaţional Sibiu, deservind peste 400 de zboruri lunar, oferirea de servicii de catering pentru companiile aeriene ce operează pe Aeroportul Henri Coandă şi pe Aeroportul Internaţional George Enescu, precum şi servicii de ticketing la Aeroportul Internaţional Sibiu.

Sursa: www.evz.ro

Niciun comentariu:

Felicitari Craciun

Chaplin's Time Traveler - Calator in timp in filmele lui Chaplin