joi, 11 septembrie 2014

Bancul zilei

Un polițist dă peste un bețiv lungit într-un șanț. Il trezește și-i spune:
- Cetățene, scoală și du-te acasă!
- Nu pot! N-am voie sămerg!
- Ce face? N-ai voie să mergi...? De ce?
- Am băut niște sticle de vin pe care erau lipite etichete cu următoarea recomandare: "A se păstra culcat".

Mita la Bacalaureat

Unii profesori au refuzat banii și au notat cu 1
În alte două cazuri, deşi a primit bani, Peter Tunde nu a putut „rezolva” cu profesorii corectori. Pentru elevii Cristina Jucan şi Vasile Perşa, inspectorul general şcolar a primit de la părinţii acestora 600 de euro, respectiv 1.700 de euro. Notele primite de Cristina Jucan, cinci la limba şi literatura română, 1,35 la matematică şi 8 la geografie, demonstrează că, deși s-a încercat „ajutarea” acesteia, din cauza notei extrem de mici de la matematică, nu s-a putut face nimic.
Geografia, materia mitei
La sesiunea de Bacalaureat din toamna acestui an, Peter Tunde ar fi primit în total suma de 9.600 de euro. Materia unde notele sunt suspect de mari este geografia.
De exemplu, elevul Flaviu Cioază, a cărui mamă i-a dat inspectorului şcolar suma de 1.700 de euro, a fost declarat promovat cu media 6,01, după ce a fost notat cu 5,25 la română, nota 5 la matematică şi 7,8 la geografie. Cu mare atenţie, profesorii corectori l-au notat la geografie cu nota necesară promovării.
Un alt exemplu este al elevului Timea Sebestyen, care, culmea, a fost promovată tot cu nota 6.01. Pentru Timea, mama ei, Sebestyen Gyongy i-a dat inspectorului şcolar suma de 2.200 de euro. Ca şi în cazul precedent, la indigo, Timea, care s-a specializat în profesia de coafor stilist, a fost notată cu 5.25 la limba română, 5 la matematică şi 7.80 la geografie.
Inspectorul general școlar a fost prinsă în flagrant în timp ce primea de la Gyony Sebestien suma de 1.000 de euro, diferenţa de achitat la suma de 2.200 de euro.
În vară a scăpat
Procurorii susţin că au urmărit-o pe Peter Tunde în perioada lunilor iunie-septembrie şi că în sesiunea de vară a examenului de Bacalaureat au fost la un pas să o prindă în flagrant. Spre norocul ei, atunci, ministrul Educației Naționale a emis un ordin intern prin care s-a dispus înlocuirea de urgență a lui Peter Tunde din funcția de președinte al unei comisii de Bacalaureat.
La audieri, aceasta a recunoscut că a intervenit la profesorii corectori care au ajutat-o din respect pentru ea şi nu pentru faptul că lear fi dat anumite sume de bani.
A recunoscut totul la audieri
În timpul audierilor, inspectorul general școlar adjunct a mai recunoscut că a fost înlocuită în vară după ce i s-a atras atenția de la vârful Ministerului Educației că este urmărită de procurori. Acest fapt este trecut și în ancheta procurorilor DNA. „I s-a transmis de la nivelul Ministerului că măsura a fost luată pentru a evita ca ea să dea cu subsemnatul la o instituție cu numele format din trei litere, cu referire directă la Direcția Națională Anticorupție”, se arată într-un document al magistraților clujeni. Cât despre explicația pentru care șeful adjunct al Inspectoratului aduna bani de la candidați, aceasta a lăsat să se înțeleagă la audieri că a luat mită deoarece avea mare nevoie de bani pentru a răscumpăra casa în care a crescut.
Modestul fond de examene a devenit o amintire
În 2008, s-a înregistrat primul mare scandal legat de corupția de la Bacalaureat. Atunci, procurorii DNA Cluj au anchetat 125 de elevi şi profesori care au fost implicaţi în procesul de fraudare. Ancheta a stabilit că fiecare dintre elevi a cotizat cu suma de 100 de lei (aproximativ 30 de euro) pentru trucarea examenului.
Dosarul s-a finalizat în acest an, când judecătorii de la Curtea de Apel Cluj au dispus condamnarea profesorilor implicați la închisoare cu executare între un an și doi ani. La momentul respectiv, suma adunată de la elevi a fost de aproximativ 3.000 de euro, 11.300 de lei, iar plățile către profesorii implicați au fost mai mult decât modice. De exemplu, vicepreședintele comisiei de Bacalaureat, Călin Micu, condamnat cu executare, a primit cazare de 1.080 de lei la o pensiune.
Șpaga egal fondul de protocol
În acei ani, era vorba despre tradiția diriginților de a cere copiilor să contribuie cu sume între 20-100 de lei pentru a oferi profesorilor supraveghetori și corectori mici atenții care plecau de la sucuri, mâncare și ajungeau până la un parfum. Modesta șpagă era cerută sub pretextul unui fond de protocol pentru examenul maturității.
Cu mita în pachetul de țigări
Cel mai mediatizat caz de mită la Bac s-a înregistrat anul trecut și a avut loc la Liceul „Dimitrie Bolintineanu” din Sectorul 5.
Procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Bucureşti au trimis-o în judecată pe Costica Vărzaru, fosta directoare a unității de învățământ, pentru trafic de influență și instigare. Potrivit rechizitorului, în perioada mai-iunie 2013, Vărzaru, cu sprijinul Ginei Ciontoiu - membră a comitetului de părinţi, a pretins şi primit bani de la elevi.
Sumele de bani colectate urmau să fie date cadrelor didactice supraveghetoare, atât direct de către directoare, cât și ascunse în pachete de țigări, reviste sau ziare aflate pe catedrele din sălile de examinare. Vărzaru a întocmit și o listă de 15 candidați care aveau neapărat nevoie de ajutor pentru a lua examenul. Fosta directoare a fost judecată, până în septembrie 2013, în stare de arest.
Pedepse cu suspendare pentru profii blatiști
În 2011, procurorii gălăţeni ai Direcţiei Naţionale Anticorupţie au trimis în judecată 17 inculpați, profesori, elevi și o avocată pentru că împreună ar fi fraudat examenul de Bacalaureat din 2010, comiţând infracţiuni de corupţie.
Anul trecut, cazul s-a soluționat pe fond prin condamnări cu suspendare. Cele mai dure pedepse le-au primit Maria Elena Onu, directorul Liceului „Dimitrie Cantemir” din Galaţi, şi Mariana Lazanu, profesor examinator la disciplina limba şi literatura română, câte trei ani cu suspendare. Restul de 15 inculpaţi, inclusiv avocata Roxana Onu, au primit câteva luni cu suspendare - de la două până la şase luni - sau amenzi penale de câte 500 de lei.
150.000 de lei trebuie achitați de către inculpați pentru cercetarea şi judecata acestui dosar.
A primit bani de la 28 de elevi
Procurorii au notat că Onu ar fi pretins de la 28 de candidați suma totală de 166.000 de lei, din care a primit efectiv 18.900 de lei. El le-ar fi promis că va interveni pe lângă profesorii examinatori de la disciplinele limba şi literatura română, istorie şi geografie pentru a promova probele scrise.
Mariana Lazanu a primit 7.000 de lei pentru ca, în calitatea sa de profesor examinator la disciplina limba şi literatura română, să acorde acestor candidați note de promovare sau note mai mari.

 http://www.directproprietar.ro

IPHONE 6

Utilizatorii IPHONE 6 Plus vor juca jocuri într-o rezoluţie mai mare decât consolele din următoarea generaţie.
- IPHONE 6 este cu 50 la sută mai rapid decât iPhone-ul original.
IPHONE 6 este cu până la 50 la sută mai efcient în ceea ce priveşte economisirea de energie.
Performanţa procesorului va fi de 50 de ori mai mare decât cea a IPHONE-ului original.
Este vorba despre două iPhone-uri: IPHONE 6 şi IPHONE 6 Plus.
IPHONE 6 are o rezoluţie de 1334 x 750 cu 326 de pixeli pe inch, pentru un display cu mai mult de 720 de pixeli
IPHONE 6 Plus are o rezoluţie de 1920 x 1080 cu 401 pixels pe inch. Rezoluţia HD este de 1080 pixeli.

iPHONE 6. Sunt câteva lucruri sigure cu privire la iPHONE 6, pe lângă multe alte bănuieli și falsuri. În mod cert, va avea un ecran mai mare cu o rezoluție mai mare. Dincolo de existența unui iPhone de 5,5 inci, cel care înlocuiește actuala linie va avea display de 4,7 inci. Camera a fost îmbunătățită, fără să știm precis câți megapixeli va avea, iar printre funcționalități probabil că nu se vor număra filmarea 4K sau fotografierea RAW, ca la unele modele Nokia.
iPHONE 6 de 5,5 inci ar urma să aibă o rezoluție de 2.208×1.242 pixeli. Astfel, imaginea ar fi împărțită după cum se vede în imaginile de mai jos, fiind disponibile mai multe informații. Totuși, asta înseamnă că aplicațiile vor trebui actualizate pentru a rula bine pe noul telefon, lucru de care dezvoltatorii vor trebui să se preocupe.
iPHONE 6 vine cu iOS 8 și cu un pachet Health Kit pentru fitness și monitorizarea sănătății. Odată cu 2014, Apple va avea și gadgeturi purtabile care să „comunice" cu telefonul și tableta companiei. Nu știm încă dacă iWatch vine odată cu iPhone 6 sau cu iPad. Un alt amănunt cunoscut despre iPhone 6 este că va avea o construcție nouă, diferită de iPhone 5s, dar păstrează cititorul de amprente Touch ID.

http://www.directproprietar.ro


Landkreuzer P.1000 Ratte

Landkreuzer P.1000 Ratte Tancul Nazist de 1000 tone


Spre sfarsitul celui de-Al Doilea Razboi Mondial, trupele aliate se temeau ca Germania nazista ar putea schimba soarta razboiului, folosind o arma nemaivazuta pana atunci.
Aceasta frica era alimentata si de faptul ca germanii au demonstrat o ingeniozitate iesita din comun cand a fost vorba de productia de armament.

Cele mai bune exemple in acest sens sunt minele Goliath, rachetele V2, arma de asalt Sturmgewehr 44, avioanele Messerschmitt Me 262 si Messerschmitt Me 163 sau tancul Panther. Desigur, aceasta lista poate continua destul de mult.

Insa, printre astfel de zeci de proiecte unele depaseau cu mult orice norme sau idei prestabilite. Este cazul tancului Landkreuzer P.1000 Ratte.

Schita unui monstru

In anul 1942, inginerii de la uzinele Krupp incep sa faca primele schite ale acestui tanc, dupa ce insusi Adolf Hitler isi exprimase interesul pentru proiect.

Landkreuzer, care in traducere inseamna "nava de uscat", urma sa fie echipat cu doua tunuri navale de 280 mm, precum cele folosite de cuirasatele de linie, inca unul sau doua tunuri antitanc de 120 de mm, doua mitraliere MG151, folosite de obicei de avioanele Luftwaffe si 8 antiaeriene Flak 38. Numele de Ratte era mai mult o gluma, deoarece traducerea cuvantului inseamna "sobolan".

Pentru a acomoda acest arsenal impresionant, tancul urma sa aiba 35 de metri lungime, 14 metri latime si 11 metri inaltime. Numai senilele aveau o latime de 3,5 metri.

Greutatea totala ajungea la circa 1.000 de tone. Cel mai mare tanc construit vreodata, de altfel tot de germani, Panzer VIII Maus, cantarea 192 de tone, dar inca era in faza de prototip.

Tiger II, cel mai mare tanc folosit vreodata in lupta, avea 70 de tone, iar tancul american M4 Sherman avea doar 30 de tone.

Se poate observa foarte usor ca marimea Landkreuzer-ului era una nemaintalnita si care ar fi pus probleme, dar inginerii au incercat sa prezinte solutii pentru a face acest proiect fezabil.

De pilda, s-a luat in calcul ca doua motoare de submarin, de cate 8.500 de cai putere, sa alimenteze tancul.

Abandonarea proiectului

In ciuda entuziasmului initial, proiectul a fost anulat, in 1943, de Albert Speer, din motive evidente. Nu numai ca industria germana nu isi permitea constructia unui astfel de gigant, dar defectiunile tehnice intalnite la alte tancuri de mari dimensiuni, de pilda la Tiger II, aratau ca modelul nu ar fi fost fiabil.

Mai mult, Landkreuzeur-ul ar fi necesitat o escorta aeriana, deoarece ar fi reprezentat o tinta predilecta pentru aviatia aliata.

Desi se preconiza ca va putea rula cu 40 de km/h, in conditii de drum drept, acest fapt ramane indoielnic. Sub greutatea sa, drumurile ar fi fost distruse, iar pe un teren umed s-ar fi afundat si impotmolit.



De sus...

O alta perspectiva

O  alta  perspectiva  asupra  unui  portavion

Antonov AN 225 Mriya

Antonov An 225 Mriya

Antonov  An 225  este  cel  mai  mare  avion  din   lume.
     Antonov An-225 Mriya (prescurtat An-225, Антонов Ан-225 Мрія, Cod NATO: Cossack) este un avion de transport militar strategic de mare gabarit, care a fost proiectat si construit de Antonov ASTC. Este considerat cel mai mare avion din lume în serviciu activ, ținând cont de performanțele sale deosebite.


      A fost proiectat într-un timp record de doar 3 ani și jumătate. A fost proiectat pentru a fi utilizat în cadrul programului spațial sovietic, ca un înlocuitor pentru Myasishchev VM-T 'Atlant'. Capabil de a transporta boosterele rachetei Energhia si racheta în sine în încărcătură "captivă" (nu pentru a fi lansată), misiunea sa era aproape identică cu aceea a avionului de transport al rachetei americane Discovery.
     An-225 este o extensie a precedentului proiect An-124. Pentru a întruni nevoile noului scop, două motoare suplimentare au fost adăugate, structura de rezistență a aripilor îmbunătățită, iar trenul de aterizare a fost mărit la un număr de 52 de roți. Ușa cargo posterioară și rampa versiunii An-124 au fost eliminate, și ampenajul a fost schimbat de la un singur stabilizator vertical la o coadă dublă cu un stabilizator orizontal supradimensionat. Diferit de An-124, An-225 nu a fost destinat pentru transporturi tactice și nu e desemnat pentru operațiuni de rază scurtă.

     Primul zbor al avionului An-225 a avut loc la 21 decembrie 1988. La ora actuală un singur exemplar se află în serviciu. Este disponibil pentru transporturi comerciale de gabarit depășit, de până la 250 tone. Un al doilea exemplar a fost parțial construit la sfârșitul anilor '80, dar nu a fost finalizat din motive financiare. Acesta se vrea a fi finalizat la sfârșitul lui 2008. Construirea altor exemplare va depinde de cererea pieței pentru transporturi aeriene de mare gabarit.
An-225 este cel mai greu avion din lume, deși anvergura sa este mai mică decât cea a hidroavionului "Spruce Goose" proiectat de Howard Hughes. Amândouă exemplarele - An-124 si An-225 - sunt mai mari decât C-5 Galaxy, cel mai mare avion din dotarea Statelor Unite. An-225 este de asemenea mai mare decât Airbus A380.In inaltimea sa antonov an-225 are 18,1m iar airbus a380 are 24,1m.Airbus este mai inalt decat antonov dar nu poate transporta o greutate ca si cea transportata de antonov.Anvergura avionului de tip cargo antonov an-225 este de 88,4m iar cea a avionului civil Airbus A380 este de 79,8m ,rezultand ca avionul de tip cargo antonov an-225 este mai mare decat Airbus A380.
În noiembrie 2004, Federația Aeronautică Internațională a introdus An-225 în Cartea Recordurilor pentru cele 106 recorduri și a performanțelor aeriene de excepție.


Caracteristici generale

  • Anul: 1988
  • Echipaj: 6
  • Personal în afara echipajului: 63
  • Anvergură: 88.4 m
  • Lungime: 84 m
  • Inălțime: 18.1 m
  • Suprafața aripilor 905 m2
  • Motoare: TRDD D18T, 6 buc (23400 CP fiecare)
  • Masa Max combustibil: 300 de tone
  • Sarcină utilă maximă : 250 de tone
  • Masa maximă (cu încărcătură): 600 de tone

Performanțe

  • Viteza de croazieră: 750-850 km/h
  • Raza de acțiune cu 200 t încărcătură: 4.500 km
  • Raza de acțiune cu 150 t încărcătură: 7000 km
  • Raza de acțiune rezervoare la maxim: 15.400 km
  • Plafon: pâna la 11.6 km
  • Dimensiuni cargo (lungime, lățime, înălțime): 43.3 m x 6.4 m x 4.4 m
  • Pista de decolare 3,5 km
sursa:  wikipedia

Felicitari Craciun

Chaplin's Time Traveler - Calator in timp in filmele lui Chaplin