În Zhengzhou, la ora de vârf, pe o autostradă urbană cu 4 benzi nu circulă decât o singură mașină. Și asta nu e tot: sunt mii și mii de apartamente în care nu stă nimeni. Nicio altă națiune nu a construit atât de mult, atât de repede, comentează CBS News. Cât au costat aceste orașe? Guvernul chinez a cheltuit peste 2.000 de miliarde de dolari ca să construiască aceste megapolisuri, doar ca să-și păstreze un ritm mare de creștere a economiei. Deși peste tot apar sigle ale unor companii multinaționale cunoscute, Apple, Adidas, Starbucks, KFC, Zarra sau H&M nu au venit niciodată în aceste mall-uri goale. Logourile acestor companii sunt false, ci sunt puse doar ca să atragă eventuali cumpărători pentru locuințele din aceste orașe.
China 2008-2012: Cifre ale dezvoltării explozive
În ultimii cinci ani, China a cunoscut o dezvoltare economică şi urbanistică pe care premierul în exerciţiu Wen Jiabao a detaliat-o într-un discurs ţinut în faţa parlamentului, la sfârşitul celui de-al doilea mandat al său la conducerea ţării.
Transporturi: - 19.700 de noi kilometri de căi ferate, din care 9.000 km de linii de mare viteză; - 609.000 noi km de şosele, din care 42.000 km de autostradă; - 31 de noi aeroporturi; - 602 noi ancoraje pentru nave de cel puţin 10.000 de tone;
Locuinţe: - creşterea ratei de urbanizare de la 45,9% la 52,6%; - 85 de milioane de locuitori din mediul rural au migrat în oraşe; - 18 milioane de noi locuinţe sociale construite.
Sursa: www.capital.ro – 08.03.2013
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu