Vor exista mereu oameni care te vor rani, asa ca trebuie sa-ti pastrezi increderea si doar sa ai mai multa grija in cine ai incredere si a doua oara.
"Gabriel Garcia Marquez"
Pagini
- Pagina de pornire
- Amintirile Tale
- Fotografii de Nunta
- Fotografii Botez
- Fotomania
- Magazin On-Line si Anunturi
- Albume Fotocarte
- Felicitari Personalizate
- Calendare Personalizate
- Sedinte Foto
- Zamolxe's Blog
- Fotograful Creator
- 4Tuning Days
- Motor Show
- Army Blog
- Navy Blog
- Aero Blog
- Fotomodele
- Catwalk
- NEUROPTICS MED
sâmbătă, 13 noiembrie 2010
CHESAPEAKE BAY – SUA
CHESAPEAKE BAY, cel mai lung complex pod-tunel (28,4 km), situat în S.U.A. (statul Virginia).
Construit timp de 42 de luni (1958-1964) şi deschis traficului auto la 15 aprilie 1964, complexul face legătura, peste golful-estuar Chesapeake (311 km lungime) din NE S.U.A., între oraşul Norfolk şi Cape Charles (Pen. Delmarva) şi este format dintr-o alternanţă de poduri şi tunele. Podurile (estacada) traversează apele golfului (la contactul cu Oc. Atlatnic) şi ramificaţiile acestuia (North Channel şi Fisherman), având o înălţime variabilă faţă de oglinda de apă, pentru a permite accesul navelor în porturile de pe malul golfului (Baltimore, Norfolk) şi o parte carosabilă de 8,5 m. Cel mai lung sector de pod este Trestie C (7,34 km).
Patru insule artificiale marchează capetele celor două tuneluri săpate sub canalele maritime Thimble Shoal şi Chesapeake; ambele tuneluri au mai mult de 1 500 m fiecare, mai lung fiind tunelul de sub Thimble Shoal Channel (1 750 m).
Construit timp de 42 de luni (1958-1964) şi deschis traficului auto la 15 aprilie 1964, complexul face legătura, peste golful-estuar Chesapeake (311 km lungime) din NE S.U.A., între oraşul Norfolk şi Cape Charles (Pen. Delmarva) şi este format dintr-o alternanţă de poduri şi tunele. Podurile (estacada) traversează apele golfului (la contactul cu Oc. Atlatnic) şi ramificaţiile acestuia (North Channel şi Fisherman), având o înălţime variabilă faţă de oglinda de apă, pentru a permite accesul navelor în porturile de pe malul golfului (Baltimore, Norfolk) şi o parte carosabilă de 8,5 m. Cel mai lung sector de pod este Trestie C (7,34 km).
Patru insule artificiale marchează capetele celor două tuneluri săpate sub canalele maritime Thimble Shoal şi Chesapeake; ambele tuneluri au mai mult de 1 500 m fiecare, mai lung fiind tunelul de sub Thimble Shoal Channel (1 750 m).
Harta golfului Chesapeake Bay
Stiati ca ... ? Condimente, episodul 2
Comertul cu condimente a stat la baza prosperitatii unor state ca Venetia sau Portugalia, in perioada Evului Mediu? Venetia a detinut la inceput monopolul pe rutele de comert cu Orientul Mijlociu, fapt care a dus la o prosperitate remarcabila a acestui mic stat in acea perioada. Controlul asupra rutelor de comert cu condimente a fost si motivul principal al celebrei expeditii a lui Vasco da Gama din 1499.
Conform unui grup de cercetatori de la Universitatea Cornell, motivul pentru care oamenii au inceput sa gateasca mancaruri condimentate si picante este acela de a se proteja in fata microbilor, bacteriilor sau ciupercilor pe care alimentele le pot dezvolta mai ales in tarile cu climat calduros? Astfel se explica si de ce popoarele care locuiesc in zone foarte calde ale planetei (Mexic, India, Orientul Mijlociu etc) obisnuiesc sa manance mai picant decat europenii.
Exista standarde de certificare (ISO) si pentru condimente? Astfel, standardul ISO 959-1 cuprinde normele de certificare pentru piperul negru in timp ce ISO 959-2 face referire la norme similare dar aplicate piperului alb.
Conform unui grup de cercetatori de la Universitatea Cornell, motivul pentru care oamenii au inceput sa gateasca mancaruri condimentate si picante este acela de a se proteja in fata microbilor, bacteriilor sau ciupercilor pe care alimentele le pot dezvolta mai ales in tarile cu climat calduros? Astfel se explica si de ce popoarele care locuiesc in zone foarte calde ale planetei (Mexic, India, Orientul Mijlociu etc) obisnuiesc sa manance mai picant decat europenii.
Exista standarde de certificare (ISO) si pentru condimente? Astfel, standardul ISO 959-1 cuprinde normele de certificare pentru piperul negru in timp ce ISO 959-2 face referire la norme similare dar aplicate piperului alb.
Am citit ...
Acum cincisprezece zile am citit ca fumatul te poate ucide.
A doua zi, m-am lasat de fumat.
Acum douasprezece zile am citit ca, consumata in exces, carnea te poate ucide.
A doua zi, m-am lasat de mancat carne.
Acum opt zile, am citit ca bautura te poate ucide.
A doua zi, m-am lasat de baut.
Ieri am citit ca sexul te poate ucide.
Azi dimineata m-am lasat de citit...
A doua zi, m-am lasat de fumat.
Acum douasprezece zile am citit ca, consumata in exces, carnea te poate ucide.
A doua zi, m-am lasat de mancat carne.
Acum opt zile, am citit ca bautura te poate ucide.
A doua zi, m-am lasat de baut.
Ieri am citit ca sexul te poate ucide.
Azi dimineata m-am lasat de citit...
Si am aruncat si ochelarii sa fiu sigur ca nu ma reapuc...
Abonați-vă la:
Postări (Atom)