Biserica vede in aceasta sarbatoare inaintarea lui Hristos spre jertfa de pe cruce.
El putea sa evite moartea, insa, o primeste de buna voie pentru a o
birui. Lui nu-i este impusa moartea ca o necesitate, asa cum ne este
impusa noua. De aceea El moare pentru altii, nu pentru Sine. El nu avea
pacatul imprimat in firea Sa, ca noi toti, pentru ca S-a nascut ca om
prin voia Sa.
Existand din vesnicie ca Dumnezeu, El a
luat firea omeneasca, dar a incadrat-o in ipostasul dumnezeiesc. Daca
s-ar fi nascut ca orice om din pacat, prin pasiune omeneasca, ar fi
murit pentru El si nu pentru noi. Ar fi ramas in moarte ca orice om,
deci nu ar fi inviat. Intrarea in Ierusalim este o prefigurare a
Intrarii in Ierusalimul ceresc. Astfel, nu intamplator noi cantam in
noaptea de Pasti: "Lumineaza-te, lumineaza-te noule Ierusalim".
In legatura cu acest eveniment, evanghelistul Matei
noteaza: "Spuneti fiicei Sionului: Iata imparatul tau vine la tine
bland si sezand pe asina, pe manz, fiul celei de sub jug" (Matei 21, 5). Continuarea articolului o gasiti aici:
http://parohiaberceni.blogspot.ro/2014/04/floriile-intrarea-domnului-in-ierusalim.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu